Teatr

1. Zadaj pytanie
2. Odpowiedz
3. Dowiedz sie więcej

Polecane pytania


Zadaj własne pytanie

Teatr...
Napisano 08-06-2005 21:53
, przez Myszka-11
Teatr alternatywny
o co chodzi...
Napisano 22-05-2019 19:53:43
Sprobuj na http://dojrzewamy.pl. Pisza ponad 2000 odpowiedzi dziennie!
o co chodzi...
Napisano 19-07-2005 20:39
, przez anial
Mam wymieniac teatry alternatywne_Off-Broadway w Stanach
Mam opisywać, to bez sensu, przecież, jak tu dokładnie skonkretyzować takie teatry które sa alternatywne.
Stoja na pewno w opozycji do instytucjonalnych, ale obraz t.alt., wciąż się zminia, bo powstają nowe, a to co kidys było alter., teraz jest już sztampą
Odp: Teatr...
Napisano 15-06-2007 14:16
, przez recduesa
Teatr alternatywny na zachodzie powstał w latach sześdziesiątych, a u nas w Polsce w siedemdziesiątych. Związany jest z II Reformą Teatralną.

Teatr alternatywny (awangardowy, poszukujący, studencki, wspólnotowy, kontestujący, kreacji zbiorowej) stał się opozycją do teatru zawodowego.
Elementy:
1) autentyczna, nieormalna wspólnota kilku osób
2)wspólnota poglądów, bunt, świadomość wspólnoty przeżyć, mówimy rzeczywistości NIE
3)pragnienie autentyzmu, zdzierania masek, negacja dramaturgii klasycznej, teatru zawodowego, ideałem była kreacja zbiorowa, tzw. tworzenie własnych scenariuszy teatralnych podczas prób, prawo do kreowania mieli wszyscy członkowie grupy
4) najważniejszym znakiem teatralnym był aktor, miał być sobą na scenie, tzn. że teatr miał służyć osobistej wypowiedzi samego aktora. Wyrażanie autentyczności doswiadczenia
5)przestrzeń - grać można wszędzie ma jednoczyć aktorów i widzów.
Odp: Teatr...
Napisano 15-06-2007 14:17
, przez recduesa
Teatr alternatywny na zachodzie powstał w latach sześdziesiątych, a u nas w Polsce w siedemdziesiątych. Związany jest z II Reformą Teatralną.

Teatr alternatywny (awangardowy, poszukujący, studencki, wspólnotowy, kontestujący, kreacji zbiorowej) stał się opozycją do teatru zawodowego.
Elementy:
1) autentyczna, nieormalna wspólnota kilku osób
2)wspólnota poglądów, bunt, świadomość wspólnoty przeżyć, mówimy rzeczywistości NIE
3)pragnienie autentyzmu, zdzierania masek, negacja dramaturgii klasycznej, teatru zawodowego, ideałem była kreacja zbiorowa, tzw. tworzenie własnych scenariuszy teatralnych podczas prób, prawo do kreowania mieli wszyscy członkowie grupy
4) najważniejszym znakiem teatralnym był aktor, miał być sobą na scenie, tzn. że teatr miał służyć osobistej wypowiedzi samego aktora. Wyrażanie autentyczności doswiadczenia
5)przestrzeń - grać można wszędzie ma jednoczyć aktorów i widzów.
pytanie:
odpowiedź:


load_avg: 0.57