rozwiniecie dziesietne

prosze o sprawdzenie jeszcze tego czy to dobrze zrobilam

znajdz rozwiniecie dziesietne ulamkow

1/9=0,(1)
4/9=0,(4)
8/9=0,(8)
29/99=0,(29)
84/99=0,(84)
5/999=0,(005)
125/999=0,(125)
za sprawdzenie slicznie dziekuje
07-09-2006 17:40

2i3/11 =25/11=2,27(27)
chyba jest dobrze zalapalam




a co do tych drugich zle napisalam przepraszam powinno byc tak
podane rozwiniecie dziesietne zapisz w postaci ulamka zwyklego

wedlug mnie powinno być tak ale nie wiem czy dobrze to zrobilam
0,(342)=342/999=38/111
0,(057)=57/999=19/333
07-09-2006 17:17

hey,

podam ale tym razem w uproszczonej wersji:)

Liczby wymierne- sa to liczby, ktore mozna zapisac w postaci ulamka p/q (p przez q ->ulamek), gdzie p,q sa liczbami calkowitymi (...-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4...) oraz p jest rozne od zera.
Liczby wymierne maja skonczone lub nieskonczone okresowe rozwiniecie dziesietne( skonczony lub nieskonczony okres).
Okresla sie jako W- zbior liczb wymiernych.

Jeszcze raz pozdrawiam(-:
02-09-2005 17:40

list odradzający tatuaż

witam =*=* mam do napisania list do kolezanki w ktorym zdecydownie odradzam jej robienie sobie tatuazu i kolczyka w nosie. jednak nie za bardzo wiem jak mam naspisac rozwiniecie listu . tak dokldnie to mam poczatek i kioniec wiec jak ktos mogl by mi napisac to rozwiniecie bylabym bardzo wdzieczna .

z gory dziekuje =*
10-01-2007 20:49

referat UŁAMKI -NAZYWAMY I ZAPISUJEMY

prosze o jak najszybsza pomoc!!!

1. jakich wyrazen uzywa sie w jezyku potocznym na okreslenie roznych wielkosci niecalkowitych i w jakich sytuacjach?
2. gdzie w zyciu codziennym spotykamy sie z zapisem liczb niecalkowitych? w jakiej postaci?
3. pewien roztargniony uczen odjal od ulamka tysiac dwiescie piecdziesiatych ulamek tysiac dwiescie piecdziesiatych. otrzymal w wyniku 20. czy sie pomylil? zapisz kilka ulamkow slowami. jakie sa tu zasady? a w innych znanych Ci jezykach?
4. jakie znasz rodzaje ulamkow? jakie sa zaleznosci miedzy nimi?
5. czym roznia sie ulamki od liczb wymiernych? czy liczba niewymierna moze byc ulamkiem?
6. jak mozna definiowac liczby wymierne?
7. czy kazda liczba ma tylko jeden zapis w postaci ulamka i jedno rozwiniecie dziesietne?


BLAGAM! POMOZCIE MI!!!
27-05-2005 13:20

referat UŁAMKI- ROZWIJAMY I ZWIJAMY -pilne!!!

prosze o szybko pomoc... odpowiedzi na nastepujace zagadnienia:
1. przyjrzyj sie na kalkulatorze lub komputerze rozwinieciom dziesietnym roznych ulamkow. jakie moga byc typy rozwiniec? postaw hipotezy. czy potrafisz je uzasadnic?
2. czy z postaci ulamka mozna odgadnac, jakiego rodzaju bedzie mial rozwiniecie dziesietne? sprobuj postawic hipotezy:
a) od czego zalezy typ rozwiniecia? a od czego typ okresu?
b)czy zalezy od licznika ulamka?
c) od czego zalezy liczba cyfr pomiedzy przecinkiem a okresem?
d) od czego zalezy dlugosc okresu? jak mozna ja oszacowac? czy istnieja ulamki o dlugosci okresu rownej temu oszacowaniu?
Sprawdz hipotezy na wlasnych przykladach. Sproguj niektore z nich uzasadnic.
3. czy z rozwiniecia dziesietnego mozna latwo odczytac postac zwykla ulamka? opracuj odpowiednie sposoby.


BLAGAM O POMOC!
27-05-2005 13:13

1. X/(9kg + X) *100% = 4%

2. [X+(9kg*5%)]/(9kg + X) * 100% = 10%

aby latwiej bylo liczyc zamien procenty na ulamki dziesietne [4% = 0,04 itd] i rozwiarz te rownania
02-04-2007 13:26

Odp: rozprawka

TEMAT TO TEZA
WSTEP: opisujesz trochę teze i piszesz ze postarasz sie ja udowodnic
ROZWINIECIE: podajesz argumenty
ZAKONCZENIE: podsumowujesz wszystko i wyciagasz wniosek
TEMAT TO HIPOTEZ (PYTANIE)
WSTEP: opowiadasz sie po jednej ze stron (wybierasz jedna odpowiedz na pytanie) i piszesz ze postarasz sie ja udowodnic
ROZWINIECIE: podajesz argumentu
ZAKONCZENIE: podsumowujesz wszystko i dodajesz, ze wg ciebie udowodnilas slysznosc swojej tezy --> musi byc umieszczona teza

to najprostszy schemat

P.S. sorry za bledy, ale nie chce mi sie ich poprawiac
gdyby to widziala moja polonistka...
19-07-2007 19:47

Pomożecie mi zaokrąglić liczby? POMOCY!!!??

3625
8579
642
892
74
19
1990
do dziesiatek, do setek, do tys

2,923
63,8426
0,5294
64, 2397
9,9968
jednosci, czesci dziesietne, czesci setne
20-10-2008 23:51

Odp: Jak skracac ulamki dziesietne?

A w ogóle to 2/3 jest ułamkiem ZWYKŁYM, nie dziesiętnym.

Równy mu ułamek dziesiętny jest nieskończony, wynosi 0,66666...

Ułamków DZIESIETNYCH się NIE skraca. Nie ma takiego działania!
10-11-2007 21:12

błąd bezw. i wzg.

podane ułąmki zamien na dziesietne i napisz blad bezwzględny i względny
2/3
=0,666666...
przyblizenie:0,67

bezwzględny
|b|=|a-a0|
=|2/3-67/100|=|200/300 - 201/300|=|-1/300|=1/300

względny
|a-a0|/|a|=
|1/300*3/2|=1/200

dobrze?
21-11-2006 16:27

CODZIENNOŚĆ... na maturze..;( help!

CODZIENNOSC - fascynująca czy przytłaczająca? Przedstaw obrazy codzienności i ich funkcje w wybranych utworach literackich.
Prosze o jakies rady na rozwiniecie tematu, badz jakies info.:) z góry dzieki:)
28-09-2006 15:21

Rozwiniecie potegi

zadanie brzmi: podaj srodkowy wyraz rozwiniecia potegi (9x - 1/3x)4 (czyli nawias do potegi 4) nie obliczajac wszystkich wyrazow pokolei. Wiem ze mozna to zrobic w dwumianu newtona i trojkata pascala
06-12-2005 19:53

wypracowanie na maturze z wosu na poziomie rozszerzonymPILNE

we wtorek pisze mature rozszerzoną z wosu i nie zabardzo wiem jak pisać wypracowanie :(
prosze poradzcie mi czy piszecie wedlug jakiegos schematu(oprocz wstep-rozwiniecie-zakonczenie ;) ) jakies rady ?
blagam o pomoc :roll:
04-05-2007 16:29

rozprawka ma 3 czesci, jak kazde wypracowanie, no i tak:
w 1. czesci trzeba postawic teze lub hipoteze (najczesciej jest zawarta w temacie rozprawki)
2. czesc to rozwiniecie - wymieniasz co najmniej dwa argumenty potwirdzajace teze i ewentualnie kontrargumenty.
w 3. czesci potwierdzasz jeszcze teze.
10-05-2005 19:52

jak żyć

ja bym to napisała tak: wstep - troche ogólnie o życiu, może mała definicja zycia, rozwiniecie - rózne 'sposoby na życie' <ni e wiem, może podejście do życia, np optymizm, pestymizm...> i na koniec wybór jakiegoś ciekawego=)
ale to tylko taki moj pomysl, moze Ci troche pomoze;)
Pozdro=)
01-02-2006 15:44

0,9 znaczy ze sa to czesci dziesietne czyli
jesli masz 9 w okresie co wnioskuje z 0,(9) to mozesz zaokraglic np. do 3 miejsca po przecinku czyli do czesci tysiecznych (0,999) w ulamku zwyklym bedzie to wygladac:

Po za tym albo jestem glupi albo nie znam dzielenia liczb w ktorym wynikiem jest 0,(9) :?
28-11-2005 18:13

;) pocztówka

prosiłabym o przetłumaczenie tego i rozwiniecie bede bardzo wdzieczna ;)
liebe Tomek
- ich bin mit meinem Eltern und meiner schwester in den sommerferien,
-im Gebinge.
+wir spazieren viel und fahren rad.
+das wetter ist schon manchund reguet es die sonne scheint inner
+wir wohen im hotel ich komme am montag nach hause zueuck
ville grube
kasia


z gory dziekuje pa
29-04-2006 20:04

Prezentacja maturalna pt

lektury:z.nałkowska -medaliony,ligocka-dziewczynka w czerwonym płaszczyku,spiegelman-maus,opracowania:
Fafara E.-gehenna ludnosci zydowskiej,Maranda M.-nazistowskie obozy zagłady,Rogatko B-"Zofia Nałkowsk"a,Szczęsniak A.L.-"Holocaust"

plan wypowiedzi
1.wstep tragedia holocaustu
2.rozwiniecie:analiza dzieł literackich
3.Świadectwa męczenstwa straszliwą pamiątką "czasu nieludzkiego"
27-01-2009 16:26

ROZPRAWKA- "CZY WARTO CZYTAC KSIAZKI?"

prosze o rozwiniecie argumentu do rozprawki na temat "czy watro czytac ksiazki?" chodzi o :
- rozwoj i zaspakajanie ciekawosi swiata,
- wzbogacanie doświadczenia zyciowego,
- pobudzania wrazliwosci estetycznej
BLAGAM PROSZE O SZYBKA ODPOWIEDZ, PRZYNAJMNIEJ NA JEDNO Z NICH! NA JUTRO MAM MIEC GOTOWA ROZPRAWKE!!!!!!
29-10-2006 16:21

powstania Polaków w XIX wieku Proszę! :)

praca dosyc obszerna, charakterystyka powstań , w formie rozprawki, postawic jakas teze, następnie rozwiniecie, argumenty, udowodnienie tezy , podsumowanie.


Lub inny temat : Ruchy zjednoczeniowe w XIX wieku - Zjednoczenie Niemiec i włoch , rowzniez w formie rozprawki.
Bardzo proszę o pomoc, Dzieki z góry!! :))))))))
13-09-2006 12:28

tak wiem wiem tez poruszam we wstepie znaczenie holocaustu tylko zabardzo nie wiem jak umiejscowic we wstepie teze :( ja mam tak :najpierw co to byl holocaust ,pozniej ze powstalo na ten temat wiele utworow i pozniej mam ta teze i pozniej zaczynam rozwiniecie i wlasnie nie wiem czy to jest dobrze czy powinnam jeszcze cos do tej tezy dodac ???
01-05-2006 21:22

"Miloscia i praca narody sie bogaca"

Jest mi bardzo potrzebne rozwiniecie przyslowa "Miloscia i praca narody sie bogaca". Jesli ktos by mial chociaz namiaste rozwinietego tego przyslowa, to prosze piszcie.Bede niezmiernie wdzieczna.[/tex]
11-02-2006 19:26

rozwiniecie dwumianu

5 wyraz rozwinięcia dwumianu
jeśli stosunek współczynnika przy trzecim wyrazie do współczynnika w 2 wyrazie wynosi
19-11-2006 16:35

Rozprawka

Proszę o pomoc mam na jutro napisac rozprawkie na jeden temat z 3. o to temety:

1 Internet - zagrożenie czy okno na świat
2.Czy przyjaźń stanowi ważną wartośc w życiu człowieka
3.Czy warto chodzic do szkoly


Ale ta rozprawka to jakas dziwna ma byc, poniewaz kazdy argument musi miec wstep, rozwiniecie i podsumowanie. I to maja byc 3 argumenty i 3 kontrargumenty

Prosze o pomoc. Pozdro

Moj nr gg 1520256, Adres e-mail sebax20@wp.pl
11-04-2007 18:02

Jak zamieniac ulamki zwykle na dziesietne?

Po prostu dzielisz licznik przez mianownik "pisemnie" i NIE PRZERYWASZ, gdy się skończą cyfry dzielnej (licznika) tylko dopisujesz ZERA do dzielnej (po przecinku) zależnie od tego, ile cyfr dziesiętnych po przecinku chcesz uzyskać w wyniku.
Jeśli np. chcesz zamienić zapis ułamka zwykłego
31/7 na dziesiętny, dzielisz 31 przez 7, uprzednio dopisując zera (poprzecinkowe) do dzielnej:
31,0000000... : 7 =4,4285714...
18-11-2008 07:08

Radze je wszystkie wstawic w takiej kolejnosci jak sa tutaj przeze mnie podane. Kazdy od akapitu i te 4 argumenty oczywiscie troche przez ciebie rozwiniete moga stanowic rozwiniecie tej pracy. We wstepie napisz ktory temat wybrales z dwoch podanych i dlaczego, a w podsumowaniu zbierz pokrotce wszystkie argumenty, jakie przedstawiłeś w rozwinieciu. I chyba tyle:) W razie jakbys czegos nie wiedzial konretnie, to pisz, moze razem zaradzimy:)
18-03-2005 18:45

1.
a) zamień ułamki dziesietne na zwykłe , np. 1,25 na .
b) zamień ułamki mieszane na niewłaściwe, np. na ,
c) wykonaj działania (najpierw w każdym z nawiasów). Poupraszczaj wynik (poskracaj).
d) otrzymasz wynik, który stanowi 10% czyli szukanej liczby. Wiec szukana liczba jest 10 razy większa. Pomnóż wynik przez 10 i uprość, jeśli się da. Albo zamień na ułamek mieszany. Albo na dziesiętny - co zechcesz.

Czy któraś z tych 4 faz sprawia Ci konkretną trudność?
01-08-2006 21:49

Praca domowa ?

witam mam problem z napisaniem opisu tegorocznego podrecznika do jezyka polskiego .... wstep juz mam teraz tylko rozwiniecie bardzo prosze o pomoc

zaczynam tak

na zielonym tle zmajduja sie piktogramy ktore ozdabiaja mikka i nietypowa okladke podrecznika. ksiazka jest gruba. ale wydaje sie byc interesujaca. zaciekawiony zajrzalem do srodka .... no i co dalej ..

prosze o pomoc i z gory dziekuje za pomoc ... pozdrawaiam :) ( wszystkie wiadomosci wywialo przez wakacje )
05-09-2009 19:41

Jak mamy rozwinąć Znajomych na Odpowiedz.pl?

No właśnie nie wiem, czy jest sens zaznaczać, że akurat kogoś sie lubi. Jeśli portal ma służyć pomocy, to najlepszą pomocą będą rzetelne odpowiedzi. Jakoś nie mam pomyslu na to, żeby rozwijać tutaj sferę "emocjonalną" portalu.
No a poza tym jeśli rozwiniecie (rozwiniemy ;) ) "moją stronę", to każdy będzie mógł sobie pooglądać profil danej osoby i ewentualnie stwierdzić, czy subiektywnie lubi tego kogoś, czy nie.

10-05-2008 12:27

Zadanie / Prwa Keplera

Oblicz średnią odległość Saturna od Ziemi wiedząc, że średnia odległość Ziemi od Słońca wynosi 149 600 000 km, okres obiegu Saturna wokół Słońca wynosi 29,5 lat a okres obiegu Ziemi wokół Słońca wynosi 1 rok. Prosze o szczegolowe rozwiniecie zadania krok po kroku, nie tylko podajac odpowiedz. Dzieki
15-04-2007 19:01

Odp: Jak skracac ulamki dziesietne ?

Czy rozumiesz, co to znaczy "skrócić ułamek"?

To znaczy: podzielić, zarówno licznik, jak i mianownik ułamka, przez tę samą liczbę ( i ma to być dzielenie bez reszty).

Np. ułamek 30/42 można skrócić przez 3: otrzymujemy 10/14. Ten ułamek możemy jeszcze raz skrócić, przez 2: otrzymujemy 5/7.

Albo możemy od razu 30/42 skrócić przez 6: otrzymujemy 5/7.

Ale ułamka 5/7 już się nie da skrócić, bo nie ma takiej liczby, któraby była dzielnikiem i licznika, i mianownika.

Tak samo ułamka 5/3 skrócić się nie da, Jest to ułamnek NIESKRACALNY.

I tego uła
10-11-2007 21:08

den Kopf waschen- o nauczycielu z matematyki

czesc! musze na jutro miec krotką historyjke (poczatek, rozwiniecie i zakonczenie) na ok 1 strone ! a historyjka ma zamierac slowko kopf waschen czyli myc glowe jest to przyslowie a historyjka moze byc np o nauczycielu ktory "myje glowe" uczniowi ktory byl na wagarach i nie przyszedl na lekcje ! aha ma to by c raczej w czasie przeszlym ! zgory bardzo bardzo dziekuje ! jest to dla mnie bardzo wazne:)
24-11-2005 18:13

Prezentacja w Power Poincie

Witam!
Mam problem przy tworzeniu prezentacji:
1) Jak wybrać sposób przejścia na następny slajd( chodzi mi oto aby wybrać w jaki sposób zostanie usuniety pierwszy slajd i wprowadzony nastepny)
2) Pokaz - petla ciągła. ???
3) Pomiędzy slajdem nawigacyjnym a następnymi slajdami przemieszczamy się poprzez hiperłącza w jedną i drugą stronę. Slajdy, których rozwiniecie jest w kolejnych slajdach powinny mieć do nich również hiperłącza i z powrotem.

Proszę o wskazówki lub chociaż linki.
Ps. Trochę cza mnie goni....
08-02-2006 12:21

Rozprawka jak kazda dluzsza wypowiedz pisemna musi sie skladac z trzech czesci. Czasami do rozprawki pisze sie plan, ktory umieszcza sie na poczatku pracy w formie punktow.

Rozprawka sklada sie z trzech czesci:
1 czesc:
-wprowadzenie, ktore moze byc:
-teza: jakies stwierdzenie, od razu stwierdzasz- np. Milosc jest sensem istnienia a w dalszej czesci podeprzesz ta teze odpowiednimi argumentami
-hipoteza: zadajesz pytanie np- czy milosc naprawde jest sensem ludzkiej egzystencji? a potem podajesz argumenty za i przeciw
1 czesc to albo teza albo hipoteza

2 czesc:
- rozwiniecie:
-argumenty:
-jesli jest to teza, to dajesz argumenty, ktore mowia, dlaczego jest tak, ze np milosc jest sensem istnienia
-jesli jest to hipoteza, podajesz za i przeciw, a potem wybierasz opcje, z ktora sie zgadzasz
Rozwiniecie jest najdluzsza czescia rozprawki, wprowadzenie i zakonczenie maja podobna "ilosc" jednak przewaznie zakonczenie jest dluzsze

3 czesc:
-zakonczenie:
-podsumowanie- podsmumowujesz wszystkie argumenty i jest jes to teza, to psizesz- tak, moje argumenty przemawiaja za teza postawiona na pcozatku, ze to wlasnie milosc jest sensem istnienia, lub jesli byla to hipoteza, to piszesz- czy milosc jest sensm ludzkiej egzystencji? Nie, ja tak nie uwazam, moim zdaniem waznijesze sa... lub Tak, mysle podbnie, milosc jest najwazniejsza, bo...

W zakonczeniu po podsumowaniu wareto dodac jakies wlasne refleksje, a wszystko jakos fajnie spuentowac:)

Mam nadzieje, ze to pomoglo, praktycznie rozprawka jest wieksozsc wypowiedzi pisemnych, tylko teraz ma to juz nazwe;)

A plan sie tworzy tak

1. Hipoteza lub teza- piszesz temat pracy
2. Argumenty- podajesz argumenty
a)1 argument
b)2 argument itd.
3. teza (jesli na poczatku byla hipoteza) lub wniosek, jesli byla teza

to wcale nie jest trudne;)
23-01-2005 20:15

Proszę czy może ktoś sprawdzić?

Dear Sir or Madam,
I am writing to complain about a sweater. I bought sweater last Friday. It shrank and faded when I wasched it. I would therefare be grateful if you could consider a full refund of 20$ or I hope you will replace though sweater. I ring for your firm but nobody to take a call.
I would appreciate a replay at your earliest convenience.


Badzo bym posila o rozwiniecie tego gdyz jest za malo slow! potrzebuje 120 słow a napisalam juz wydawaloby sie o wszystkim tj:
* okolicznosci zakupu
* dwa powody reklamacji
* wyjasnilam co uczynilam juz w tej sprawie
* podalam dwie opcje rozwiazania jakiego oczekuje.
Bardzo prosze o pomoc jezeli ma ktos jakis pomysl! z gory bardzo dziekuje.?
02-10-2007 10:27

ustna rozszerzona prooszeeee

mam jutro probna mature z anglika ustna rozszerzona, mam trzy tematy ktore musze sobie opracowac, proooszeee pomocy.

1. W niektórych krajach kobiety na równi z męzczyznami podlegaja obowiązkowej sluzbi ewojskowej. Wyraz opinie na temat tego rozwiazania.

2. Niektorzy ludzie sadza ze zoo to okrutna forma ochrony zwierzat. Czy zgadzasz sie z ta opinia?

3. Powszechnie uwaza sie ze wspolczesny czlowiek nie moze funkcjonowac bez urzadzen elektronicznych. Wyraz swoja opinie


prosze podpowiedzcie mi cos. musze nawijach min 5 min. ma to byc forma rozprawki, wstep rozwiniecie zakonczenie

macie jakies pomysly ?? :) bede wdzi
13-06-2007 13:30

Odp: Zamiana jednostek?

1 setne= 0,01? - TAK, ale mówi się po polsku jednA setnA

200 setnych= 0,200?
NIE. 0,200= 200/1000 czyli 200 tysiecznych, czyli 0,2 czyli 2 dziesiąte.


24 setne= 0,024? NIE. To jest 24 tysięczne.

24 setne czyli 24/100 to 0,24

300 tysięcznych= 0,00300? NIE. 0,00300=0,003 = 3 tysięczne.
300 tysięcznych to 0,300 albo inaczej 0,3
(300/1000= 3/10 po skróceniu)

24 tysięczne= 0,0024?
NIE. To jest 24 dziesięciotysięczne. 24 tysięczne to 0,024



10 dziesiętnych= 0,10

NIE. Przecież 10/10 =1 !
A 0,10= 0,1 = 1/10

Zasada - przypominam- jest taka: o MIANOWNIKU ( dziesietne, setne, stutusięczne itd) decyduje miejsce po przecinku OSTATNIEJ zapisanej cyfry.
A więc np. 325/10 000
to 0,0325,
tak samo 300/10000= 0,0300 czyli 0,3

Numer pozycji poprzecinkowej, na której stoi ostatnia cyfra jest liczbą ZER po jedynce w mianowniku.
Jak masz 0,325, to 5 sti na 3. pozycji, wiec w mianowniku jest 1 i trzy zera, czyli 1000 (tysiac)

Nazwy (czyli MIANOWNIKI) kolejnych pozycji po przecinku, masm nadzieję, znasz?!
19-04-2009 13:29

JAn KOCHANOWSKI =) TRENY i ich renesansowy charakter

hmm mam napisac wypracowanie na 5 stron z zeszytu na temat =) renesansowy charakter "TRENÓW" Jana Kochanowskiego

pisze z prośbą jeśli mieliście coś takiego na języku polskim jakieś szczegóły, każda informacja sie przyda, szukam w necie, coś mam ale to nie 5 stron...

we wstepie [musze zamiescic ramy czasowe renesansu, cos o humanizmie, jak ukształtowałs ie renesans

rozwiniecie [ treny charak. humanizm odzwierciedlony, nic co ludzkie nie jest mi obce (cierpienie kochanowskiego)
starozytna filozofia jak sie załamała
drabina seneki, która pozniej sie odrodzi
literatura symonidesa
porównania homeryckie
mitologia(Persefona,
charon
PLaton (X tren)
reinkarnacja

zakonczenie =) wnioski czy sa aktualne dzis treny....


macie jakeis pomysły... ??


będe wdziecznaaa za pomoc,,
24-04-2007 15:30

Ja to widze tak:

Na poczatek wyjasnie co to jest przemowienie polityczne, jak to sie pisze, oraz walory przemowien - dane beda wziete z roznych tekstow gdzie opisane sa miedzy innymi perswazyjne znaczenie wstepow, jezyk polityki, komunikacja polityczna, propaganda polityczna, pisanie przemowienia oraz kilka slow z poradnika perswazyjnych reklam.

W dalszej czesci bede omawiac rozwiniecie temau czyli praca na przemowieniach i tu wybralem:
Przemowienie Becka, gomulki, cimoszewicza, fryderyka engelsa, Karola Marksa(oczywiscie nie bede opisywal wszystkich tylko 2 lub 3)
Nie zabraknie takze kilku przemowien z ksiazki Orwella "Rok 1984"

Mam problem z zakonczeniem bo niewiem co mialbym tam powiedziec.

Z checia przyjme pomoc, moze skontaktujemy sie poprzez gg lub mejl w celu analizy tematu:>

Pozdrawiam
04-05-2007 15:23

1. http://prace.sciaga.pl/3614.html ogólnie o adaptacji filmowej (może się przydać do wstępu)

2. Dzieło literackie a jego adaptacja filmowa. Omów zagadnienia na przykładzie „Władcy pierścieni”.


Wstęp:
· Przedstawienie tematu.
· Streszczenie informacji ogólnych o filmie i ksiażce.
· Omówienie spisu tresci .


Rozwiniecie:
· Czym właściwie jest adaptacja.
· Opis postaci Tolkiena.
· Historia Książki „Władcy pierscieni”.
· Obsada filmu.
· Tolkien i film
· Pierścienie Jacksona.




Wnioski końcowe:
· Oczekiwania
· Czy film odpowiada naszym wyobrażeniom.
· Urywki z najnowszego filmu oraz animowanego.
· Ciekawostka.


cd. ---> http://prace.sciaga.pl/24338.html

To jest oki :)

Pozdrawiam :)
02-05-2005 21:20

ulamek jest to liczba zapisana w postaci mianownika i licznika odzielonych od soba kreska ulamkowa
ulamek zwykly sklada sie z licznika kreski ulamkowej i mianownika a dziesietny z liczb i przecinkow
licznik to liczba na gorze mianownik to liczba na dole a kreska zastepuje znak dzielenia
ulamki zwykle sprowadzamy do tego samego mianownika
ulamki dziesietnie normalnie mp. poprzez pisemne dodawanie/ odejmowanie
dzielenie ulamkow nastepuje poprzez odwrocenie drugiego ulamka
ulamki dziesietne dzielimy np. pisemnie pozbywajac najpierw sie przecinka w dzielniku
na wymierne i niewymierne
najpierw to co w nawiasie potem potegowanie potem mnozenie i dzielenie a potem odejmowanie i dodawanie
mozna przyblizyc do kilki miejsc po przecinku albo np. do 2 czy jednego
to jest taki ulamek ktory sie nie konczy okres to liczba luba para liczb ktore sie powtarzaja np. o,(6)=0,66666666...
procent setna czesc liczby
14-05-2006 15:45

1 zadanie

Liczby wymierna nazywamy kazda liczbe rzeczywista,ktora mozna zapisac w postaci ulamka p/q
gdzie q jest rozne od zera , oraz p i q naleza do liczb calkowitych
Liczbe wymierna mozna przedstawic jako ulamek zwykly i dziesietny

np.
3/4 , badz 0,25

Liczby nie wymierne nei mozna zapisac w postaci ulamka zwyklego,maja rozwiniecie nieskonczone ,niekoresowe .podam jeden przyklad , moze byc pierwiastek z dwoch.

Reszte sam wypisz.

2 zadanie
Podam inny przyklad ,a ty zrob analogicznie
np 2 i 1,2
5/2 czyli jej liczba przeciwna to - 5/2
a odwrotnosc ulamka 5/2 to 2/5

3 zadanie
30/18 = 1cala 12/18
czyli 30/18 = 1 cala 2/3

4 zadanie
Znajdz rozwinięcia dziesiętne liczb:12, 1 i 34, -18 ,13
1/2 = 0,5
3/4 =0,75
- 1/8= - 0,125
1/3 = 0,(3)

5 zadanie
pierwiastek z 10
czyli liczby naturalne mniejsze od pierwiasta z 10 to 0 ,1 ,2,3

6 zadanie
2 /5= 0,4
Teraz wypisz liczby mniejsze od 0,4

Z zadaniem 7 podobnie, napewno sobie poradzisz.
17-09-2006 09:40

Radze na pcozatku we wstepie pracy napisac ogolnie czym jest taniec, jego krotka historie, rodzaje i w ogole wszystko co sie z nim wiaze, jednak ebz zadnych przykładow. Rozwiniecie podziel na trzy czesci- literature, sztuke i film. W kazdej z tych czesci opisz czym jest taniec dla tej dziedziny, jak zostal zaprezentowany, podaj i opisz na przykladach. W zakonczeniu zas krotko wszystko podsumuj i dodaj cos od siebie, tzn. ktore dziela z poszczegolnych dziedzin- literatury, sztuki, filmu, ciebie zachwycily najbardziej i dlaczego. Napisz tez czym w twoim zyciu jest taniec, jaka role w nim odgrywa, jakie wg ciebie ma znaczenie etc.
Tu masz cosik o tańcu w literaturze:
http://gacek33online.republika.pl/06motywy/taniec.html
Mysle ze chodzi ci o wypraocwanie, jesli jednak masz to zrobic w formie plakatu, to napisz, wymyslimy cos innego;)
31-03-2005 13:44

torche historii to zjawisko odkryla maria sklodowska-curie podczas swoich badan nad smolka uranowa

zjawisko pormieniotwórczości po raz pierwszy zaobserwował prof.Becquerel w 1896 r.,a dopiero później M.Skłodowska w ramach pracy doktorskiej; odkrycia M. Skłodowskiej- Curie to rad i polon,
promieniotworczosc zwana jest inaczej radioaktywnoscia. promieniotrorczosc pozwolila na rozwiniecie jakze waznej w dziesiejszej medycynie hirurgii, dzieki promieniotworczosci mozna zrobic zdjecia kosci zyl itd.

promieniowanie rentgenowskie nie jest promieniowaniem którego źródłem są atomy pierwiastków radioaktywnych, promienie X są wytwarzane w lampach rentgenowskich
otoz promieniotworczosc to w dzisiejszych czasach podstawa wielu galezi przemuslu

jedyną gałęzią przemysłu której podstawą jest zj. promieniotwórczości jest energetyka jądrowa,wszystkie inne gałęzie przemysłu wykorzystują
zj. promieniotwórczości do celów pozaprodukcyjnych,
02-05-2005 18:32

Warto dac jakieś przykłady literackie, radziłabym ci się skupić na romantyźmie, gdzie ten motyw w postaci tułacza, emigranta jest bardzo wyraźnie zarysowany m.in. w poezji słowakciego czy norwida. Tu masz coś na ten temat:
http://gotowce.com.pl/prace/1442.htm
Uważam, ze pomysł z papieżem jest ciekawy, możesz napisać, że był on pielgrzymem zarówno w sensie metaforycznym jak i dosłownym. Dosłownym- był papieżem, który uczestniczył w największej liczbie pielgrzymek etc. Metaforycznym- nieustannie drążył w sercach ludzi, swoimi myślami wędrował głeboko w umysły wiernych.
Więc tak- wstep, potem rozwiniecie- mozesz nawiazac do literatury romantycznej, potem o papiezu, nastepnie mozesz dac cos o pilegrzmce we współczesnym tego słowa znaczeniu, a na koniec podsumowaniei cos od siebie, jak ty to słowo pojmujesz, czy sama czujesz sie w jakims stopniu pielgrzymem. Jednak głównie skup sie na literaturze, bo o to chodzi, owszem jak znajdziesz jakies ciekawe dizela papieza to równiez mzoesz o nich wspomniec, jesli nie, to o papaiezu wspomnij pod koniec rozwiniecia.
:)
27-04-2005 15:49

Rozprawka:
-hipoteza- w formie pytania- czy artysta moze popelnic tragedie dla szutki czy jak to tam bylo;)
- rozwinięcie- za czy przecie, argumenty
- teza- stwierdzenie czy moze popelnic tragedie w imie sztuki czy nie, podsumowanie tresci z rozwiniecia oraz wlasne refleksje

Hipoteza- Temat kontrowersyjny, nawiązujący do moralności artysty i ceny, jaką mozna poświecic w imie sztuki. -to mozesz napisac w hipotezie, rozwin to troche

Rozwiniecie- tu najwaznijeszy jest fakt czy sie zgadzasz z pytaniem zadanym w hipotezie czy nie i podaj argumenty. Ja uwazam, ze nie moze, poniewaz mimo iz sztuka ma wielkie znaczenie i jest sensem zycia dla artysty, musi on odrozniac rzeczywistosc od fikcji, i nie mzoe dla celow arystycznych zadawac cierpienia innym ludziom. Musi stworzyc wlasna hierarchie wartosci i rozgraniczyc co jest sztuka a co zyciem codziennym. Obie te wartosci wzajemnie sie ingeruja, jednak nie moga nawzajem sie wniszczac.

Teza- Uwazam, ze artysta nie moze powodowac tragedii w imie sztuki, podaj wlasne refleksje, czemu tak uwazasz.

Praca troche zagmatwana, ale moze cos ci pomzoe, nie lubie pisac gotowco, lubie podpowiadac:)
19-12-2004 12:55

List jest to dłuższa forma wypowiedzi pisemnej, w której psizemy do konretnego adresata. Tematyka listów moze być rózna. Powieść pisana w listach to powieść epistolarna. Przykładem moze być 'Cierpienia Mlodego Wertera' autorstwa Goethe. Kazdy list powinien składać sie z:
-data i miejsca w prawym górnym rogu np. Katowice; 25.03.2005
- nagłówek- na środku kartki, linijke lub dwie pod data i miejscem np. Kochana Aniu!
- początek np. Dziekuje za pozddrowienia i sliczna kartke z wakacji. Pisze do Ciebie ten listy, poniewaz starsznie sie za Toba stesknilam. Wlasnie jestem u babci, mam wolna chwile, wiec pisze, zeby podzielic sie z Toba swiezymi jeszcze wspomnieniami...
- rozwiniecie
-zakonczenie np. Mam nadzieje, ze nie zanudzilam Ci za bardzo. Z niecierpliwościa czekam na Twój odzew
- podpis np. Kochająca Magda

Moze byc jeszcze Postcriptum, w skrocie PS, czyli jaak sinna wiadomosc, ktorej zapomniales zawrzec w liscie badz ktora nie passowala do jego tematyki. np. Slyszalas, ze Grzesiek zeni sie? Albo Pozdrów kochanego psiaka!

W liscie formy osobowe typu Ty, Tobie, Ciebie, Was psizemy z dużej litery.

Proporcje:
początek i zakonczenie sa podobnej obszernosci, najdluzsze jest rozwineicie, a wiec odnosnie tego obowiazuja tu zasady jak w kazdym wypracowaniu.

To chyba tyle:)
10-03-2005 14:09

Porównaj 2 sonety krymskie

Porównaj sonety „widok gór ze stepów Kozłowa” i „Droga nad przepaścią w Czafut-Kale”


Witam musze napisac rozprawke na powyzszy temat.
Napisalem juz jedna ale moja polonistak stwierdzila ze nadaje sie tylko do smieci (i miala w duzym stopniu racje, ale mozna bylo postawic to 2-- :) ), i kazala mi napisac kolejna. Tak jak 22 osoba z klasy. Jedynie 8 osob zaliczylo. Ale to wkoncu klasa matematyczna i osoby majace pojecie o polskim zaliczyly ta prace jako tako ale zaliczyly.
Niestety nie jestem dobry w pisaniu rosprawek dlatego zdaje mature podstawowa nie rozszerzona. Wiec zwracam sie z tym problemem do was.
Na dodatek dowiedzialem sie ze musze to napisac dopiero dzis gdyz bylem chory i nie bylo mnie jak oddawala klasie to wiec mam na to niewiele czasu.
Jezeli znalazl by ktos chwile czasu by to napisac byl bym dozgonnie wdzieczny.
Z gory dziekuje.

1.wstep
2. rozwiniecie
a) interpretacja i analiza 1 sonetu
b) interpretacja i analiza 2 sonetu
3. zakonczenie z porownaniem dwoch wierszy

Główne punkty jakie powinny sie znalesc w tej pracy w rozwinieciu lub zakonczeniu.
1. za pomoca jakich srodkow poeta osiaga wrazenie wznioslosci gory i glebokosci przepasci.
2. jakie sa reakcje pielgrzyma na widok Czartyrdachu i po spojzeniu w przepasc? Jak zostaja one wyrazone?
3. Jakie wnioski nasuwa porównanie ostatnich wersow obu sonetow.

Przykladowy plan:
1. Temat
2.bohaterowie liryczni (pielgrzym i Mirza: sposob postrzegania natury; sposob wypowiadania sie; relacje miedzy nimi)
3. kontekst sytulacyjny
4. srodki obrazowania
5.forma wypowiedzi lirycznej

P.S. za to lepszy jestem z anglika i przedmiotow scislych i chetnie jak co pomoge. Rowniez z laciny jako tako moge pomoc.
05-11-2006 17:08

WSTĘP:
Tu napisz kto i dlaczego. Krotko, dwa trzy zdania, ktore potem rozwiniesz
np.
Uważam, że mogłabym sie zaprzyjaźnić z Marcinem Borowiczem, głównym bohaterem Syzyfowych prac Żeromwskiego. Zdecydowałam się na tego bohatera, ponieważ bardzo zaimponowała mi jego przemiana. Podobnie jak on lubie się uczyc i łaczy nas wiele podobnych przezyc. Dlaczego akurat Marcin Borowicz, gimnazjalista z Klerykowa, móglby zostac moim przyjacielem? O tym napisze za chwile.
ROZWINIĘCIE
Tu mozesz pdoac troche charakterystyka Marcina, jaki byl, jakie posiadal cechy (http://prace.sciaga.pl/19562.html ), a potem podajesz co tobie sie najbardziej podoba z jego cech i jakie argumenty zawazyly, że własnie on, a nie np. andrzej radek. Te argumenty moga byc np. takie:
- przemiania, która ci zaimponowala (najpierw marcin byl chlopcem totalnie uleglym rusyfikacji, potem zbuntowal sie i na swoj sposob walczyl o swoja polskosc, podziwiasz to, zwlaszcza patrzac na owczesne czasy, keidy takie zachowanie bylo bardzo ryzykowne)
- chec do nauki i samodzielnego ksztalcenia sie (potajemne spotkania z kolegami, podczas ktorych czytali polska literature oraz rozne ksiazki naukowe)
Npisz równiez, ze wydaje ci sie, ze mielibyscie wspolne tematy, uwazasz, go za interesujacego czlowieka, ktory w barddzo amdry sposob patrzy na swiat, ze wydaje cie sie, ze bylby on dobrym kompanem zarowno do nauki jak i do zabawy.
ZAKONCZENIE
Tu podsumuj tresc rozwiniecie i daj jakas puente np. dla mnie przyjazn jest tym, czym dla malego ksiega milosc. Polega ona nie na wpatrywaniu sie w sobie, ale na patrzeniu w tym samym kierunku. I uwazam,z e marcin bylby wlasnie takim przyjacielem- ktory mimo dzielacych nas roznic, bylby zawsze przy mnie, pomoglby mi, mialby podobne zapatrywanie na swiat, jak ja.

Banalne troche, ale w ogole ta lektura jest straszna i nic innego nie jestem w stanie wymyslic:)
16-03-2005 16:12


load_avg: 1.04